Hemköp i centrala Falun har den senaste tiden genomgått en moderniseringsprocess. Hela butiken har uppdaterats med nytt koncept och vissa avdelningar har flyttats på. Men framför allt finns nu en helt ny varmmatsbuffé på plats - ett nytt lunchalternativ för alla människor i centrala Falun.
Efter flera veckors arbete med att modernisera butiken är arbetet nu färdigt. Jonas Thunstedt, butikschef hos Hemköp Falun Centrum, känner stor glädje inför att hans butik har fått genomgå en ombyggnation.
− Det känns jättekul att få visa upp vår nya butik. Dels har vi fått ett uppdaterat utseende, men vi har även flyttat om några avdelningar för att använda ytan på bästa sätt. Framöver är även tanken att butiken ska få en till ingång, direkt från det anslutande parkeringsgaraget, vilket kommer förenkla för kunderna, säger han.
Det stora nya inslaget i butiken är varmmatsbuffén, något som Jonas Thunstedt tror kommer bli en succé.
− Det kommer bli ett jättebra tillskott till butiken. Vi är väldigt stora på packad färdigmat och vår salladsbar är populär. Att vi nu även har en varmmatsbuffé att erbjuda våra kunder kommer tillföra mycket.
Nyinvigningen av butiken sker på torsdag den 13 juni.
Om Hemköp
Hemköp vill göra livet enklare för alla matälskare som vill äta gott varje dag. Vi utmanar för att ligga i framkant inom hållbarhet och utvecklar ständigt ett attraktivt erbjudande med butiker i geografiskt viktiga lägen och e-handel för att ha marknadens nöjdaste kunder. Inom Hemköp finns totalt cirka 200 butiker runt om i Sverige. Hemköp ingår tillsammans med Tempo i Hemköpskedjan som är en del av Axfood AB.
För mer information kontakta gärna:
Jonas Thunstedt, Butikschef Hemköp Falun Centrum
E-mail: jonas.thunstedt@hemkop.se, telefon: 010 474 42 03
Jenny Pedersén, Kommunikationschef Hemköpskedjan
E-mail: jenny.pedersen@hemkop.se, telefon: 0766 29 26 59