Hemköp lanserar nu Matkonto, en ny finansiell tjänst för den som är, eller blir, medlem i Klubb Hemköp. Matkonto är ett betalkort med en tillhörande app som möjliggör för kunden att enkelt hålla koll på matbudgeten och samtidigt samla extra bonuspoäng på Hemköp.
Med Matkonto samlar kunderna 25 procent mer poäng i Klubb Hemköp varje gång de handlar i någon av Hemköps butiker eller på Hemköp.se, vilket gör att de snabbare når nästa bonuscheck eller förmånssteg. Matkonto är ett betalkort kopplat till en användarvänlig app där kunden kan följa matinköpen och dessutom enkelt sätta in pengar via Swish. Två personer kan vara anslutna till samma Matkonto vilket gör att de tillsammans kan göra inköp, samla poäng, sätta in pengar och följa hushållets totala inköp. Kortet, som är ett debet Mastercard, kan användas överallt – både i Sverige och utomlands. Matkonto fungerar även med Apple Pay.
- Vi ser Matkonto som ett bra sätt att premiera våra mest lojala kunder. Genom att använda kortet på Hemköp och Hemköp.se belönas kunden med 25 procent extra bonuspoäng. Dessutom gör appen det enkelt att följa matinköpen över tid, säger Johan Dahl, Affärsutvecklingschef Hemköpskedjan.
Kort om matkonto
Om Hemköp
Hemköp vill göra livet enklare för alla matälskare som vill äta gott varje dag. Vi utmanar för att ligga i framkant inom hållbarhet och utvecklar ständigt ett attraktivt erbjudande med butiker i geografiskt viktiga lägen och e-handel för att ha marknadens nöjdaste kunder. Inom Hemköp finns totalt cirka 200 butiker runt om i Sverige. Hemköp ingår tillsammans med Tempo i Hemköpskedjan som är en del av Axfood AB.
För mer information kontakta gärna:
Jenny Pedersén, Kommunikationschef Hemköpskedjan
E-mail: jenny.pedersen@hemkop.se, telefon: 0766 29 26 59
Johan Dahl, Affärsutvecklingschef Hemköpskedjan
E-mail: johan.dahl@hemkop.se