E-handla / Ändra order i efterhand

Promo_Andra_Order_Mobil_363x250_utan_text.png

Ändra din order i efterhand

Glömde du något? Ändra din order eller lägg till varor, portkod
eller rabattkod senast dagen innan leverans. 

Glömde du att lägga till varor eller en rabattkod?

Lätt hänt! Men hos oss kan du enkelt ändra eller lägga till varor efter att din order redan är lagd. Så här gör du:

  1. Logga in på ditt konto här på hemköp.se (eller så kan du gå via länken i ditt bekräftelsemail).
  2. Klicka på Mina sidor.
  3. Gå till Mina köp.
  4. Välj din pågående order.
  5. Där kan du lägga till varor, ditt valda leveransdatum påverkas inte. Du kan även lägga till en giltig rabattkod i efterhand.

Tips! Våra leveransdatum och tider kan bli fullbokade, din reserverade tid släpps därav om du är inaktiv i mer än 30 minuter. För att säkerställa att du får din leverans när det passar dig som bäst, välj datum och tid och lägg din order.

När måste jag senast ändra eller avboka min order?

Hemleverans

  • Leverans mellan kl. 07:00–12:00? Ändra eller avboka senast kl. 12:00 dagen innan.
  • Leverans mellan kl. 12:00–22:00? Ändra eller avboka senast kl. 23:59 dagen innan leverans.

Hämta i butik

  • Standardleverans mellan kl. 07:00–12:00? Ändra eller avboka senast kl. 23:59 dagen innan upphämtning.
  • Expressleverans samma dag? Ändra eller avboka senast 2 timmar innan upphämtning.

 

Glömde du att ange portkod eller annan leveransinformation?

Det är viktigt att våra chaufförer får all information för att kunna leverera din order till dig. Har du missat att lägga till våningsplan, portkod eller annan viktig information?

  1. Logga in på ditt konto här på hemköp.se (eller så kan du gå via länken i ditt bekräftelsemail).
  2. Klicka på Mina sidor.
  3. Gå till Mina köp.
  4. Välj din pågående order.
  5. Här kan du ändra leveransinformation till chauffören, din varukorg kommer inte att påverkas.

Upptäck fler smidiga funktioner hos Hemköp